Vyhořelá rachejtle

13. 12. 2019 23:15:48
,,Mami, kdy přijde Ježíšek?" ,,Až si uklidíte pokojíček. Takže nikdy! " Období zázraků je tady. A na zázraky jsem tu já.

S první adventní svíčkou zapálím rachejli u svýho zadku a vystřelím se proti času. Lítám z práce v teplákách do obchodu, zpátky do práce, na poštu, do školy a na vánočním večírku pohasínám. Za mnou smrdí stopa po ohnivé čáře, voní cukroví, kupí se dárky, věnce a uklizené pokoje. Jistota je, že vybouchnu až v pokojíčku. A tam ze mě teda lítaj jiskry.
Informaci o možném výbuchu vydávám s předstihem několika dní opakovaně. ORL potvrdilo, že děti mají sluch v pořádku. V jejich rodných listech čtu, že jsou Češi. Zázrak ale nenastane.
Tak srším, prskám, svítím vzteky a hrnu všechny věci na zem. Ze stolu, z police, z postele, z komody. Ti dva andělíčci sedí na postelích jak zařezaní a pozorují ten ohňostroj s otevřenou pusou. Stojím úplně vyhořelá v ty hromadě sešitů, cédéček, papírku, Lega, pastelek, plyšáku a jen z posledního prsknu: ,,Ježíšek by zvracel!
Pokoj lidem dobré vůle? Moje dobrá vůle tady dohořela. Nebudu mít pokoj, dokud se to neuklidí. Hořím touhou odpočívat v uklizeném bytě. Tak z posledních sil zažehnu novou turbo rachetli a budu doufat, že nebudu čmoudit ještě u stromečku.
Vstupuju do jejich pokojíčku jako do kostela. Musím se pokřižovat. A pak uz se jen modlím: Kristepane, proč jsou špinavý fusekle pod postelí? Ježiši, chlupatozelená svačina v Legu? Šmarjápano, proč má talíř od fazolí pod polštářem? Opřu se o stůl a už se neodlepím. Pane Bože, ty to vidíš! Tak začnu tady.
Papír s nalepenými třpytkami. Vyhodit! Tak ne, nebyly nalepený. Můžu se teď postavit místo vánočního stromu. Třpytím se a blikám vzteky. Mléko ve skleničce. Spíš už kefír. Kostky Lega. Všude. Mikina naruby. Kartičky Pokémon. Lego borec Ninja s mečem sedí v Lego kadeřnictví. Kadeřnice ještě netuší, že má pod helmou pleš. Sliz. V krabičce na svačinu. Barbie ztratila hlavu. Kenovi to nevadí, blondýna bez hlavy vlastně není ztráta. Á, hlava už je v kadeřnictví! Barbie, no. Víno. Víno? Tady? To je ten Veltlínek, se kterým zmizel včera večer manžel v pokojíčku. Asi vytuhl dřív, než se napil. Podle sklenky naplněné po okraj měl v plánu asi dětem číst Vojnu a mír.
A já se jim teď s radostí uhasím! Jemně nasávám buket. Pátrám čichem po vůni lipových květů typickou pro Veltlínek a těším se na ovocnou chuť s muškátovými tóny.
Zkrabatím čelo a přimhouřím oči jako bych hledala verš. Nemohu se rozhodnout, jestli cítím i muškátové podtóny. Zvednu oči od sklenky, aniž bych pohnula hlavou. Čekám, jaká informace přijde z mozku. Setkám se očima s Kenem. Zda se mi, že zadržuje smích. A mozek potvrzuje: Odrůda: Čerbáková mladší. Původ: ledviny. Buket: veřejné záchodky. Ročník: Ježišmarjá, to je nočník!

Ať vám tedy o vánocích prská jen kapr na pánvi. Ať nemáte u stromečku žádnou protivnou vyhořelou rachejtli. Ať nezapomenete, že jste taky strkali hnusnýsvačiny za postel, a že to bylo to krásné dětství, do kterého se vracíte prostřednictvím vánoc.

Ať v tom příštím roce nenosíte v hlavě a na duši žádného bubáka. Mohlo by se stát, že se budete bát jít v noci na záchod. Tak na zdraví!

Autor: Terezie Čerbáková | pátek 13.12.2019 23:15 | karma článku: 17.29 | přečteno: 527x

Další články blogera

Terezie Čerbáková

Volvo, traktor a kočárek

Bylo mu už dvacet pět let, když ho můj muž adoptoval. Stal se hrdým otcem. Každý se ho ptal, jak k němu přišel. Všude s ním byl středem pozornosti. Pečoval o něho s mateřskou láskou. Dodnes je to jeho miláček.

24.5.2023 v 22:22 | Karma článku: 8.06 | Přečteno: 400 | Diskuse

Terezie Čerbáková

Vlk v županu

Wiki je děsně chytrá holka. Ví všechno o kynologii. Takže jako ví všechno o psech. Já jsem teda spíš odbornice na to kino. Ale náhodou i psa poznám. Wiki, teda celým jménem Wikipedie, říká, že předchůdcem psa je vlk obecný.

17.5.2023 v 22:01 | Karma článku: 9.87 | Přečteno: 275 | Diskuse

Terezie Čerbáková

Láska v knedlíku

Sedím na lavičce před kostelem a věřím. Věřím, že po mši konečně všichni vyjdou. Zatím vyšel jen holub domácí a šněruje si to ke mně. Hlava mu jede v rytmu techno music a s každým krokem vyťukává zobákem do vzduchu morseovku.

13.1.2022 v 22:53 | Karma článku: 14.65 | Přečteno: 401 | Diskuse

Terezie Čerbáková

Ty číčo!

Obdržela jsem titul Ty Číčo! Na ulici. Za nic. Na chvíli jsem skoprněla a zmohla se jen na vyrazné: Prosím? Kolíbajicí se seniorka si jen odplivla pres rameno: Seš číča! A kolíbala se dál. Slyšela jsem dobře. Fakt tam bylo P!

9.12.2021 v 21:23 | Karma článku: 18.89 | Přečteno: 943 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 254 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 27.46 | Přečteno: 400 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 8.73 | Přečteno: 180 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.12 | Přečteno: 9199 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 428 | Diskuse
Počet článků 16 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 580

Narodila jsem se jako Husákovo dítě na Náchodsku. Praha mne spolkla natrvalo, až když ve školách visela fotka Václava Havla velmi pevně. Denním chlebem je mi profese fyziofitnesstrenérky a fitnessinstruktorky. Jsem organizátorka sportovních víkendu, táborů, milovnice své profese, života, hor - s lany i bez, švadlena, aranžérka, zednice, řidička traktoru, uklízečka, pradlena, kuchařka, prořízlá pusa, ale hlavně máma dvou dětí.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...