Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Volvo, traktor a kočárek

Bylo mu už dvacet pět let, když ho můj muž adoptoval. Stal se hrdým otcem. Každý se ho ptal, jak k němu přišel. Všude s ním byl středem pozornosti. Pečoval o něho s mateřskou láskou. Dodnes je to jeho miláček.

Miláček, na kterého nedá dopustit. Volvo 245. Veterán. Rok výroby 1982.  Když ho adoptoval, měla jsem taky už dost najeto. Žádná limuzína. Taková spolehlivá ojetá česká Škodovka. No, v té době spíš traktor, protože jsem v břiše nosila budoucího řidiče. Nebo řidičku. Takže  traktor po bouračce, a tím pádem s nafouknutým airbagem. Naším prvním airbagem v životě. 

 

Po té bouračce nebyl můj podvozek v pořádku, tak mě ten servisman gynekolog zaparkoval doma. Aby náhodou airbag nerupnul dřív. No nazdar! Sice traktor, ale rozjetý. Výkonný. Už jen šlápnout na brzdu byl pro mě problém.  Po měsících nucené údržby jsem ale nahodila motor. Nutně, absolutně nutně jsem potřebovala nové zimní obutí. Zaparkovaná doma. Kde zatím nesněžilo. A mrzlo jen v mrazáku. Já si nevšimla, že mi svítí kontrolka hormonů, porucha řídící jednotky a termín porodu za měsíc. Nevšimla jsem si, že po měsících odstávky se mi zmenšuje oblečeni. Koupila bych si klidně i zimní řetězy. 

 

Zapomněla jsem, že kozačky se prodávají jen na ty limuzíny. A teď do nich obujte traktor. Víte, že má traktor ten jeden pár kol obrovský? Tak na tenhle pár jsem se rozhodla, že ty kozačky prostě narvu. Nadechnout. Srolovat airbag. Nedýchat. Pod hladinu. Takhle jsem se potápěla v každém obchodě. Ani jeden zip jsem nedotáhla. Kompatibilita vyloučena. Každý ten obchod jsem opouštěla na svých sjetých gumách. A s každým přechodem mezi obchody se mé traktorové bérce jen přifukovaly. A teď ještě ten kopec k Apolináři. Když postavíte horolezce pod kopec, nic ho k vrcholu nezastaví. A když pod něj postavíte traktor s minulostí horolezce? Nic ho nezastaví, jen ten výstup blbě vypadá. Dokázala jsem to. Vynesla jsem ten airbag. Jen teda během té exkurze porodních sálu jako by mi někdo říkal, že to chce taky vidět.  A hned v noci mi ten někdo klepal zevnitř na okýnko. Dělala jsem jakože nic. Potichoučku jsem zajela do myčky, kde jsem po krk v teplé vodě přemlouvala ten svůj airbag, aby ještě vydržel. Já přece nemohu jet rodit na těch sjetých gumách! Potřebuju kozačky!Ve skutečnosti jsem potřebovala jen dvě věci. Posilovač a spojku. Řídit to bude ten náš autopilot. 

 

Posilovač jsem našla v posteli. Pomalu vstal, minul mě v předklonu v kuchyni a s ledovým klidem přešel do koupelny. Nejspíš tam mu došlo, že nemá spojku. Naše spojka s porodnicí nechal zaparkovanouv práci. Volvo na Strahově. Půl hodiny od nás. A teď se čekalo, co já na to řeknu. Né, já na pěší výlet nemůžu! Nemám kozačky!

 

Moje řídící jednotka byla totálně na šrot. Takže jsem odkývala mužův skvělý nápad, že pro Volvo zajede. Skvěle! Naštěstí super rychlým emhádéčkem. Skvěle! V noci. Paráda! Že bych jela s ním? Né! Nemám ty kozačky! 

 

Když muž odcházel, můj výkon byl ucházející. Znervózněla jsem až s únikem oleje. Prasknul airbag! Tlačit jsem mohla jen ručičku na tachometru tramvaje. Když už jsem myslela, že snad porodím převodovku, seděla jsem ve Volvíčku. Volvo 245. Perfektní stav. Zakoupeno prvním majitelem v Paříži. Druhý majitel seděl teď za jeho volantem. Byla to tehdy láska na první pohled. Miláček. To Volvo. Dokonalá karosérie, zachovalý interiér, dokonalé polstrování. A na něm sedící traktor s prasklým airbagem a únikem oleje ze všech dutin. Jen ty kontrakce mě odváděly od představy, jak to bude novopečený otec čistit ušošťourama a kartáčkem na zuby pod mikroskopem.

 

V servise u Apolináře byli klidní. I můj muž.  Jeho by rozhodila jen olejová skvrna pod Volvem. Spíš to vypadalo, jako by zařadil zpátečku. Zaparkovali nás do křesílek. A napojili mě na mobilní stojan. Tak tankuju. Všude je ticho. Jen traktor do ticha občas zahouká s kontrakcí. Řídící jednotka vymazaná. Kompletně to přebral autopilot. A poslal mě na záchod.

 

Zvednu ten těžký traktor, teď už i s přívěsem. Vezu si ten mobilní stojan s pohonnými hmotami na kolečkách. Kdybych byla Volvo 245, byl by můj muž okamžitě v pozoru. Seděl. To dám. Dala jsem to až ke dveřím. Než jsem narazila na zradu. Jsou věci velké, které do malých prostě nestrčíte. Traktor do kozaček a teď zas ten přívěs do garáže pro Škodovku. Tak koukám na ten stojan, co významně převyšuje výšku dveří. Výborně, a ještě práh. Ježek v kleci. Posilovač sedi v křesílku jako v kině a kouká, zda vyluštím tu záhadu hlavolamu. Nabídla bych mu popcorn, ale teď tady mám zrovna nějakou práci. Zahoukám s kontrakcí. Když už to vypadalo, že budu první rodící traktor, který skočí o tyči, vítězoslavně prostrkuji ježka z klece. Na náladě mi nepřidá, že mě čeká ještě cesta zpátky. Ale to už mě vysvobodil Mirek Dušín v bílém plášti.

 

Napojili mě ma diagnostiku. Za chvíli už budeme koukat do tváře dědici Volva 245. Nebo dědičce.Když začal ten závod s časem, když začala ta Velká cena, celá moje stáj fungovala jako dobře seřízený motor. Reflektory se rozsvítily. Na závod se přišel podívat celý autoclub i s fanoušky. Že já blbec to podepsala. Ale fandili. Protože věděli, že já jsem ta odbornice, která strká věci velké do malých. 

 

A posilovač? Když sedíte v monopostu a valíte to rychlostí 300 km/hod, přitlačí vás to přirozeně do sedačky. A na to trénink ve Volvu zkrátka nestačí. Tak nějak to v tom fofru bylo s mým miláčkem posilovačem. Jako páté kolo u traktoru. 

 

Bylo mu už třicet tři, když se stal hrdým otcem. Řídil tehdy Volvo 245. A Mutsy čtyřkolku. Všude, kde se s ní objevil  byl středem pozornosti. Bylo jasné, jak k ní přišel. Dodnes je to jeho miláček, na kterého nedá dopustit. Julie. Rok výroby 2007. Kdybych nutně nepotřebovala to zatracené zimní obutí, psala bych teď 2008.  

Autor: Terezie Čerbáková | středa 24.5.2023 22:22 | karma článku: 8,06 | přečteno: 404x
  • Další články autora

Terezie Čerbáková

Vlk v županu

Wiki je děsně chytrá holka. Ví všechno o kynologii. Takže jako ví všechno o psech. Já jsem teda spíš odbornice na to kino. Ale náhodou i psa poznám. Wiki, teda celým jménem Wikipedie, říká, že předchůdcem psa je vlk obecný.

17.5.2023 v 22:01 | Karma: 9,87 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Terezie Čerbáková

Láska v knedlíku

Sedím na lavičce před kostelem a věřím. Věřím, že po mši konečně všichni vyjdou. Zatím vyšel jen holub domácí a šněruje si to ke mně. Hlava mu jede v rytmu techno music a s každým krokem vyťukává zobákem do vzduchu morseovku.

13.1.2022 v 22:53 | Karma: 14,65 | Přečteno: 405x | Diskuse| Společnost

Terezie Čerbáková

Ty číčo!

Obdržela jsem titul Ty Číčo! Na ulici. Za nic. Na chvíli jsem skoprněla a zmohla se jen na vyrazné: Prosím? Kolíbajicí se seniorka si jen odplivla pres rameno: Seš číča! A kolíbala se dál. Slyšela jsem dobře. Fakt tam bylo P!

9.12.2021 v 21:23 | Karma: 18,89 | Přečteno: 947x | Diskuse| Ostatní

Terezie Čerbáková

Vyhořelá rachejtle

,,Mami, kdy přijde Ježíšek?" ,,Až si uklidíte pokojíček. Takže nikdy! " Období zázraků je tady. A na zázraky jsem tu já.

13.12.2019 v 23:15 | Karma: 17,29 | Přečteno: 530x | Diskuse| Ona

Terezie Čerbáková

Přerostlý bůček

Až mě sundaj, pořád poběžím. Ale to už budu stařena. Každá minuta je tady dlouhá jak rok. Čumím do stejnýho místa. Večer budu všechny ty reklamy recitovat. Přiznávám, na slalom mezi sněhovými vločkami jsem rozmazlená.

19.1.2019 v 23:59 | Karma: 14,93 | Přečteno: 593x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty rozřezal ženu, kufr s ostatky vyhodil z okna

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 580x
Narodila jsem se jako Husákovo dítě na Náchodsku. Praha mne spolkla natrvalo, až když ve školách visela fotka Václava Havla velmi pevně. Denním chlebem je mi profese fyziofitnesstrenérky a fitnessinstruktorky. Jsem organizátorka sportovních víkendu, táborů, milovnice své profese, života, hor - s lany i bez, švadlena, aranžérka, zednice, řidička traktoru, uklízečka, pradlena, kuchařka, prořízlá pusa, ale hlavně máma dvou dětí.

Seznam rubrik